چرا فالوور فیک برای اینستاگرام مارکتینگ مضر است؟

چرا فالوور فیک برای اینستاگرام مارکتینگ مضر است؟، طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۹ از سوی یک شرکت بین‌المللی امنیت سایبری منتشر شد، حدود ۸.۵ میلیارد دلار برای بازاریابی تاثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ) در سراسر جهان هزینه‌ شده است. از آمار به دست آمده این نتایج دریافت شدند که ۱۵%از مخاطبانی که پست‌های مورد نظر برندها توسط اینفلوئنسرها را مشاهده کرده‌اند، در واقع فالوورهای فیک بوده‌اند. این به آن معنی است که بیش از ۱.۲ میلیارد از سرمایه‌گذاری جهانی در این شبکه‌، به خاطر دنبال‌کنندگان جعلی در حساب‌های مورد نظر، از بین رفته است. علاوه‌بر این‌، تهدید‌های دیگری که فالوور فیک برای اینستاگرام مارتینگ وجود دارد، به شرح زیر است. با ما همراه باشید.

تعامل فالوورها با شما خیلی زود کم می‌شود

فالوورهای فیک موجود در حساب‌های کاربری احتمالا هرگز پستی را ندیده، نخواهند پسندید و در نهایت نظری در رابطه‌ با آن‌ها نخواهند داد. اگر شما حساب خود را با تعدادی زیادی فالوور معروف کنید، ممکن است اعتبار خود را نزد مخاطبان واقعی خود از دست بدهید. این یک روش فریب‌کارانه است که می‌تواند به راحتی اعتماد مخاطبان شما را به درستی و راستی خدمات و محصولاتی که به آن‌ها عرضه یا تبلیغ می‌کنید، خدشه‌دار کند.

نمی‌توانید عملکرد خود را به خوبی ارزیابی کنید

دنبال‌کنندگان خریداری شده اینستاگرام می‌توانند معیارهای عملکرد شما را تحریف کنند. اگر درصد بالایی از مخاطبان، واقعی نباشند؛ اندازه‌گیری میزان ارتباط مخاطب هدف شما با برند، عملاً غیرممکن است. هیچ‌گاه نخواهید فهمید که پست‌های شما چقدر خوب عمل می‌کنند یا نظر واقعی مخاطبان شما چیست. هرگز فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری واقعی تبدیل نخواهید کرد.

اینستاگرام فالوورهای فیک را شناسایی و حذف می‌کند

اخیرا اینستاگرام شرایط استفاده از خود را برای شناسایی و حذف حساب‌های غیرمعتبر از سیستم‌عامل خود، به روز کرده است. اینستاگرام هرگونه پسندیدن، دنبال‌کردن یا نظر را از برنامه‌های فیک که برای رشد مصنوعی مخاطبان حساب طراحی شده‌اند، شناسایی و حذف می‌کند.

رقیبان شما از این قضیه آگاه می‌شوند

برای این که بازاریابی اینفلوئنسر برای یک برند منطقی باشد، باید بازدهی قابل توجهی از سرمایه (ROI) داشته باشد. اگر رقیبان شما از داشتن فالوور فیک در صفحه برند اینستاگرام آگاه شوند می‌تواند بهانه‌ی خوبی باشد تا در بازار رقابتی از شما جلو بزنند و با استفاده از همین موضوع، اعتماد و اطمینانی که مشتریان و مخاطبان دیگر به شما داشته‌اند را سلب کنند. در همین زمان است که شما از گردونه‌ی رقابت تجاری حذف می‌شوید و ممکن است تمام اعتبار خود را از دست بدهید.

شهرت شما به عنوان یک برند معتبر به خطر می‌افتد

داشتن فالوور فیک شهرت شما را به عنوان یک برند معتبر به خطر می‌اندازد. به سرعت محبوبیت شما کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند باعث شود فرصت شما برای کسب درآمد آنلاین از بین رفته و در نهایت برند شما هم برای عدم اعتمادی که مخاطبان به آن پیدا خواهند کرد، حذف شده و با شکست مواجه شود.