راه‌های شناسایی فالوور فیک اینستاگرام

راه‌های شناسایی فالوور فیک اینستاگرام، از سال گذشته اینستاگرام اعلام کرد که حداقل ۹۵ میلیون ربات در نقش کاربران انسانی، برای فعالیت در پیج‌های مختلف ظاهر شده‌اند. به همین دلیل بود که سعی در کشف و پیدا کردن راه‌هایی برای حذف فالوورهای فیک سر زبان‌ها افتاد. به کمک راه‌‌های مختلفی برای تشخیص این ربات‌ها و همچنین ربات حذف فالوور فیک رایگان ، می‌توان فالوورهای فیک را تشخیص داده و آن‌ها را حذف کرد. از جمله این راه‌های نشخیص شامل موارد زیر است که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

کامنت‌های بی‌ربط و تکراری

نشانه‌ی اصلی تعامل ربات با صفحات؛ کامنت ‌های ثبت‌ شده در مورد پست‌ها است. اگر برندها متوجه کامنت‌ هایی می‌شوند که کاملا درست به نظر نمی‌رسد یا بی‌ربط و بدون محتوا هستند این خود زنگ خطری برای وجود ربات‌ها در میان فالوورهای پیج اینفلوئنسرهای مختلف است.

کیفیت پایین محتوا

اینفلوئنسرها علی‌رغم ارسال محتوای کمتر از حد متوسط، ممکن است حجم زیادی از دنبال‌کنندگان را در حساب خود داشته باشند. برندها باید از نشانه‌ها و مواردی که در مورد کیفیت محتوای ارائه‌شده‌ی آن‌ها و میزان فالوورهای صفحه، در رابطه با صحت فالوورها و بررسی تعامل آن‌ها، درستی دنبال‌کنندگان صفحات را در نظر بگیرند.

نسبت فالوور به فالووینگ

اگر اینفلوئنسرها هزاران حساب را در فالووینگ‌های خود داشته باشند اما در عوض مقدار کمی دنبال‌کننده در صفحه‌ی او وجود داشته باشد، این نسبت می‌تواند نگران‌کننده باشد. اغلب اوقات، ربات‌ها بر اساس دنبال‌کردن متقابل کار می‌کنند. به این معنی که ربات‌های موجود در حساب اینستاگرام، صفحات متعدد و بسیاری را دنبال می‌کنند تا تعداد در نهایت بتوانند فالوورهای صفحه را افزایش دهند. به عنوان یک قاعده‌ی کلی، اینفلوئنسرها فالوورهای بیشتری نسبت به فالویینگ‌های خود دارد که همین امر باعث تاثیرگذاری آن‌ها می‌شود.

افزایش ناگهانی فالوورها

نشان‌گر اصلی شناسایی ربات‌ها، فعالیت‌های مشکوک و رشد ناگهانی در تعداد فالوورهای آن‌ها است. این به طور معمول نشان می‌دهد که اینفلوئنسر، یک دسته از حساب‌های ربات را در یک زمان کوتاه خریداری کرده است.

میزان تعامل

نسبت تعامل با صفحه مثل لایک، کامنت (نظر)، سِیو (ذخیره) و شِیر (به‌اشتراک‌گذاری) در مقایسه با نسبت دنبال‌کنندگان هم می‌تواند یک عامل مهم باشد. برخی اینفلوئنسرها برای افزایش برندهای مختلف، نرخ تعامل بیشتری را خریداری می‌کنند. هرچند ربات‌های جدید اکنون قادر به شبیه‌سازی تعامل طبیعی و منظم هستند. بنابراین تشخیص آن دشوارتر است.

کیفیت پایین اطلاعات پروفایل

در بررسی‌ها مشخص شده است که اینفلوئنسرهای واقعی که ربات‌ها و فالوورهای فیک در حساب آن‌ها وجود ندارد، اغلب آن‌ها دارای تصاویر، نام‌ کامل، شهر و زندگی‌نامه‌هایی بودند که اغلب و به ظاهر، با اعتبار هستند. نبود اطلاعات درست و کیفیت پایین اطلاعات پروفایل می‌تواند یکی از نشانه‌های مهمی باشد که برای تشخیص فالوورهای فیک و اینفلوئنسرهای دارای فالوور فیک، به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

تعداد پست‌های اینستاگرام

تعداد پست‌های اینستاگرام هم یکی دیگر از روش‌ها و عوامل مورد استفاده برای سایت تشخیص فالوور فیک است. به طور معمول افراد با گذشت زمان و برقراری ارتباط با مخاطبان خود، می‌توانند شناخته شوند و تعامل‌ بیشتری را کسب کنند. این به معنی فعالیت‌های مستمر و زیاد افراد در صفحات است. اگر صفحه‌ای، تعداد پست‌های منتشر شده در آن محدود بود اما دنبال‌کنندگان آن، به طور مشکوکی یک عدد بزرگ را نشان می‌داد، نشانی از فیک بودن فالوورهای موجود در صفحه است.