آشنایی با سه شرکت موفق در زمینه بازاریابی محتوا

آشنایی با سه شرکت موفق در زمینه بازاریابی محتوا، طبق آمار در حال حاضر ۸۵ درصد برندها از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند و ۶۰ درصد از بازاریابان اعلام کرده‌اند که با استفاده از بازاریابی محتوا، به موفقیت‌ بیشتر و عملکردی بهتر رسیده‌اند. با وجود این آمار، هنوز هم برخی از بازاریابان نسبت به بازاریابی محتوا، کمی تردید دارند. با ما همراه باشید تا شما را با سه کمپانی موفق در زمینه بازاریابی محتوا آشنا کنیم.

سیسکو (Cisco)

هر کس در زمینه علوم شبکه‌های کامپیوتری شناختی داشته باشد حتما نام این کمپانی موفق به گوشش خورده است. این کمپانی یکی از بهترین شرکت‌های فعال در شبکه‌های کامپیوتری است.این شرکت در زمینه استفاده از روش بازاریابی محتوا نیز حرفی برای گفتن دارد. سیسکو در سال‌ها قبل از استفاده از این استراتژی، به آن اطمینان نداشت تا اینکه یکی از محصولات جدید خود را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کرد. این کمپانی در سال‌های اخیر، روش جدیدی را آغاز کرده و تصمیم گرفت تا از این روش، میزان بازگشت سرمایه را از طریق بازاریابی محتوا و رسانه اجتماعی را اندازه‌گیری کند. نتیجه‌ی این اندازه‌گیری برای مجریان این طرح شگفت انگیز بود. آن‌ها توانسته بودند، با ۱۰۰ هزار دلار کمتر از میزان پیش‌بینی شده خود در زمینه تبلیغات، به اهداف خود برسند و از آن زمان به بعد از این روش به عنوان اساس راه اندازی محصولات آینده استفاده کرد. این مورد یکی از نمونه های بازاریابی محتوایی در جهان است.
سیسکو به این نتیجه رسید که استفاده از رسانه‌های اجتماعی، راهی بسیار کارآمد در زمینه‌‌ی بازاریابی محتوا است و در میزان بازگشت سرمایه نقش بسیار مهمی دارد.

The Way Up : (نوع محتوا: ویدئو)

این نام، نام یک مجموعه است که در سال ۲۰۱۴، برنده‌ی جایزه بازاریابی محتوا برای بهترین مجموعه‌های ویدئویی بازاریابیمحتوا شده است.

این مجموعه درمورد داستان‌های الهام بخش شش نفر از شرکای تجاری در مدت بسیار طولانی است. این مجموعه‌ها نشان می دهد که هر لحظه از شراکت آنها در کسب و کارشان به صورت حرفه ای دنبال می‌شد. این برندهای سرگرم کننده نشان می دهد که ستاره ها متولد نمی شوند بلکه در طول زمان ساخته می شوند.

HubSpot (هاب‌اسپات): ‍(نوع محتوا: وبلاگ و کتاب الکترونیکی)

این شرکت یک شرکت بازاریابی است که کارش را با روشInbound Marketing  انجام می‌دهد.

استراتژی این شرکت بسیار ساده است. آن‌ها دو محتوا تولید کرده‌اند تا بتوانند، قسمت‌های گوناگونی از قیف بازاریابی را پوشش دهند. دو محتوا به این صورت است که،‌ یک وبلاگ ایجاد کرده‌اند تا به کسب و کارها و شرکت‌های کوچک بازاریابی درونگرا یا جاذبه‌ای (Inbound Marketing) را آموزش دهند، تا بتوانند مخاطبان را به سمت بالای قیف فروش جذب کنند.

محتوای دوم، بخش Resources (منابع) هاب اسپات است که منبع کامل و خوبی شامل کتاب های الکترونیکی، وبینارها، امتحان و یک بسته بازاریابی است و بازدیدکنندگانی که از وسط تا پایین قیف را شامل می‌شوند، هدف گرفته است.

نتیجه‌ای که از این شرکت به دست می‌آید، این است که بازاریابی محتوایی این شرکت، تولید ترافیک است و صاحبان شرکت را در عرض ۱۰ سال، صاحب یک شرکت بزرگ به ارزش ۱ میلیارد دلار کرد.