آشنایی با دو شرکت ویرجین موبایل و توشیبا که در زمینه بازاریابی محتوایی جزو موفق ترین شرکت ها هستند، تحقیق و مطالعه در تولید محتوا و استفاده از ابزارهای کاربردی و جدید موجب می شود تا جرقهی خلاقیت در بازاریابی محتوا به ذهنتان وارد شود. در این مسیر علاوه بر مطالعه ی رقبا و کسب و کارهای معتبر مرتبط با نوع کسب و کارتان، تجربه های موفق و خلاقانه را بررسی کنید و دلایل موفقیت آنها را جستجو کنید و مسیرهای رشدشان را بشناسید. با ما همراه باشید تا شما را با دو شرکت موفق در این زمینه یعنی ویرجین موبایل و توشیبا آشنا کنیم.
ویرجین موبایل (Virgin Mobile)
ویرجین موبایل از شرکتهای معروف و موفق و یکی از اولین ارائه دهندگان ارتباطات بیسیم و VoIP و از نمونه های بازاریابی محتوایی در جهان است. از همان ابتدای کار آنها از خدمات خود جهت بازاریابی دیجیتالی برای ارائه بهتر خدمات به مشتریان خود استفاده کردند.
این شرکت نیز دارای فروشگاههای زنجیرهای برای فعالیتهای مربوط به آلات موسیقی و محتوای موسیقی است.
از جمله خدمات آنها میتوان به Virgin Mobile Live اشاره کرد که یک اتاق خبر جدید اجتماعی است که برای تشویق مردم به استفاده بیشتر از برنامههای کاربردی، موسیقی و سایر محتواهای دیجیتال میپردازد.
رون فاریس مدیر بازاریابی این شرکت بزرگ در زمینهی بازاریابی محتوا درباره استراتژی این شرکت میگوید :
“این استراتژیهای بازاریابی آنلاین، نقش اساسی و مهمی در توسعهی این برند و جذب مشتری جدید داشته است.ما تنها برای گسترش سطح دسترسی اجتماعی تلاش نمیکنیم، بلکه در تلاشیم سطح تعامل عمیقی با طرفداران خود در رسانههای اجتماعی ایجاد کنیم. تاکنون توانستهایم با استفاده از تجربهای که در ویرجین بدست آوردهایم، طرفدارانی در فیس بوک و توییتر به خود جذب کنیم. گام دیگر ما این است که بستر اجتماعی خود را توسعه دهیم تا طرفداران ما بتوانند لحظات خاصی در کنار یکدیگر داشته باشند.”
و اما نتیجه گیری مهمی که در مورد این شرکت میتوان کرد به این گونه است که تعداد فالورها، به اندازهی تعامل آنها با برند مهم و با اهمیت نیست. پس بیشتر وقت خود را صرف تعامل با مشتریان و مخاطبان خود کنید و نتیجه را در طولانی مدت مشاهده کنید.
Toshiba (توشیبا)
شاید کم باشند کسانی که نام این شرکت بزرگ را که در زمینه تولید لوازم صوتی و تصویری فعالیت دارد را نشنیده باشند.
توشیبا در زمینه بازاریابی محتوا کار جذابی انجام داده است. از آنجا که بازاریابی محتوا، یک استراتژی بازاریابی B2C (تولید به مصرف) است، اما توشیبا توانسته ثابت کند که با استفاده از بازایابی محتوا میتوان به برندهای B2B (همکاری دو کسب و کار) کمک کرد تا مشتریانی را از سرتاسر جهان به خود جذب کرد.
توشیبا در سال ۲۰۱۱، کمپینی به نام “Smart Community” را برای افزایش آگاهی در زمینه انرژیهای تجدید پذیر ایجاد کرد. آنها با صرف هزینهای زیاد سایت خود را برای این واژه بهینه کردند تا رتبه سایت خود را بهبود دهند. این کار بسیار مؤثر بود و این کمپین از طریق لینکداین، موفق به جذب ۱۶۰ هزار فالور در سراسر جهان شد.
این کار تنها کار توشیبا در زمینه بازایابی محتوا نیست و آنها اخیرا Toshiba Medical را راه اندازی کرده اند که در جذب مشتری بسیار مؤثر بوده است.
Toshiba Medical با یک اقتصاددان مشهور برای آموزش مشتریان خود دربارهی پیچیدگی محافظت از بیمار و مراقبتهایی با هزینه کم و دیگر مسائل پزشکی،توانسته همکاری کند و در میان رقبای خود پیشتاز باشد.
نتیجهای که از فعالیتهای توشیبا میگیریم، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در سایت است و با بالاتر بردن رتبه سایت میتوان ترافیک را بالا برد تا راهی عالی برای افزایش بازگشت سرمایه، به وسیلهی استراتژی بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا باشد.