آشنایی با انواع بازاریابی محتوا

آشنایی با انواع بازاریابی محتوا، بازاریابی محتوایی نوعی بازاریابی است که با هدف جذب مخاطب جدید و حفظ مخاطبین قبلی و تبدیل آن‌ها به مشتری‌ به منظور سودآوری، بر روی تولید و انتشار محتوای با ارزش و مفید درباره‌ی کسب و کارها تمرکز دارد. در بازاریابی محتوا، بر خلاف انواع دیگر بازاریابی و بازاریابی‌های تبلیغاتی،که کسب و کار‌ها به سمت مشتری می‌روند و حالتی تهاجمی دارند، با ارائه محتوایی خلاقانه، جذاب و مفید مشتری را مجذوب خود می‌کند وهمانطور که از اسمش پیداست، بر روی محتوا و استراتژی محتوا تمرکز دارد.

انواع بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا انواع مختلفی دارند که به صورت زیر است:

وبلاگ

ایجاد یک وبلاگ مرتبط به محصول و بازار آن در وب سایت میتواند بسیار جذاب و در عین حال برای افزایش ترافیک ارگانیک،مفید و کم هزینه باشد. با برنامه ریزی دقیق و سازماندهی خوب این وبلاگ را با مباحث مربوط به سایت اصلی و محصولات آن کسب و کار، می‌توان بروز کرد تا بتواند بهترین بازدهی را برای جذب مخاطب داشته باشد.

ویدئو

ویدئو از جذاب‌ترین محتواهاست. این روزها با بیشتر شدن سرعت اینترنت ها بخصوص در ایران، دسترسی به محتوای ویدئویی برای مخاطبان آسان تر شده و بیشتر از انواع دیگری از محتوا مورد استفاده قرار میگیرد.

محتوای خوب می‌تواند مخاطب را به خود جذب کرده و حتی او را درگیر کند. با ویدئو می‌توان مباحث مورد نظر را با سرعت و کیفیتی بهتر بیان کرد تا باعث تاثیرپذیری بیشتری نسبت به انواع محتوای دیگر بر روی مخاطب باشد.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک بسیار جذاب و سرگرم کننده است و یکی از بهترین روش‌ها برای ارائه آمار و فرآیند‌هاست. اینفوگرافیک کم هزینه و سریع است و می‌تواند به محتوای شما پروبال دهد و آن را کامل‌تر و قابل فهم‌تر کند.

کتاب های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی محتوایی با ارزش برای ارائه اطلاعات و راهنمایی‌هایی در مورد محصول خود به مشتریان بالقوه است.

محتوای تولید شده توسط کاربران

محتواهایی که توسط خود کاربران تولید می‌شوند بسیار ارزشمند بوده  و محتوایی مورد اعتماد‌تر برای سایر کاربران است، زیرا افرادی مانند خودشان آنها را تولید کرده‌اند.

الگوهای رفتاری

این نوع محتوا تقریبا جدید محسوب می‌شود و بسیار مفید و نتیجه بخش است. الگوهای رفتاری تصاویری هستند که بر روی آن‌ها متنی مرتبط به مناسب های فرهنگی و اجتماعی، قرار دارد. این محتوا در صورتی که در زمان مناسب ایجاد شوند و از نظر زیبایی شناسی اجتماعی مناسب باشد، می‌تواند بسیار پر بازده و جذاب باشد و باعث افزایش ترافیک شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ 

این روزها در شبکه اجتماعی اینستگرام، اینفلوئنسرهای زیاد و موفقی فعالیت دارند. با تولید محتوا به کمک اینفلوئنسرهایی که در فعالیت‌هایی مرتبط نوع محصول شما و تبلیغات به کمک آن‌ها می‌توان حتی مخاطبانی را که تا الان جذب نکرده اید را مجذوب محصول و برند خود کنید.