۴ تکنیکی که به طرز عجیبی خریداران را به محصول شما علاقمند میکند (بخش دوم)، فروش به کسانی که به محصولات شما علاقهمند هستند کار راحتی است اما روش به کسانی که شما را نمی شناسند دشوار است؛ البته این کار غیر ممکن نیست. به کمک آموزش فروش و چهار تکنیکی که دراین مطلب و مطلب قبل اشاره کرده ایم، میتوانید محصول و خدمات خود را به آنها بفروشید.
تکنیکهای موثر در فروش
کنجکاوی آنها را برانگیزید
زمانی که با یک نفر تماس تلفنی برقرار میکنید، هدفتان باید جلب نظر او باشد. ما از این استراتژی برای انجام کارهایمان استفاده می کنیم.
در ابتدای جلسه به آنها میگویم: «قبل از اینکه فراموش کنم، لطفا در پایان جلسه به من یادآوری کنید تا سوالی از شما بپرسم.»
مطمئنا قبول خواهند کرد.
در پایان جلسه، آنها یا سوالی که قرار بود از آن ها بپرسیم را یادآوری میکنند، یا اینکه فراموش خواهند کرد.
اگر سوال را یادشان بود، معلوم میشود تمایل به همکاری دارند و کارمان را به خوبی انجام داده ایم. اما اگر یادشان رفته باشد که یادآوری کنند، نشان میدهد که در کار خود موفق نبوده ایم و باید راه دیگری را امتحان کنیم.
از موفقیتهای گذشته الهام بگیرید
همیشه سعی کردهایم موفقیتهای گذشته را تکرار کنیم و به اشتباهات فکر نکنیم. ذهن ما اغلب مانند یک موتور جستجوگر رفتار میکند و نتایجی را به ما نشان میدهد که به دنبالش بودهایم.
اگر فقط روی این تمرکز کنید که چطور در گذشته شکست خوردهاید، پس به احتمال زیاد به تنها چیزی که خواهید رسید شکست خواهد بود.
خبر خوب این است که اگر بر روی چیزهایی تمرکز کنید که قبلا کار کردهاید، باز هم همین قانون اعمال خواهد شد.
یک راه برای تقویت این طرز تفکر این است که با مشتریان فعلی خود تماس بگیرید و از آنها در مورد اینکه چه چیز شما در تماس اول نظر آنها را جلب کرده، سوال کنید.
پاسخ آنها میتواند به شما کمک کند که در مورد سایرین نیز از این شگرد استفاده کنید.
معمولا بهترین راهکارها برای بهتر و بیشتر فروختن را از کسانی دریافت میکنید که قبلا به آنها فروختهاید.
این تکنیکهای فروش، گزیدهای از مواردی هستند که یک فروشنده حرفهای باید آنها را یاد بگیرد و در کار خود رعایت کند. پیشنهاد میکنیم شما هم با گذراندن یک دوره آموزش فروش حرفهای، میزان فروش خود را متحول کنید.
تعصب تان به محصول را نشان دهید
این یکی از مهمترین تکنیک های فروشندگی است. خیلی از فروشندهها تظاهر میکنند که به محصولشان تعصب ندارند و فقط قصد دارند محصولی را که به نفع خریدار است، بفروشند. اما اکنون دیگر به واسطه هوشمندی خریداران این استراتژیهای جواب نمیدهد.
در واقع هیچ رفتاری باعث نمیشود که مشتری فراموش کند قصد شما، فروش محصولتان است. پس دست از تظاهر کردن بردارید و برخلاف آن رفتار کنید: باور داشته باشید که محصول و خدمات شما بهترین است.
به مشتریها هیجان ارایه محصولتان را نشان دهید و بگویید که چگونه قرار است این محصول، شرایط آنها را بهتر کند.
این حس تعصب و اعتقاد شما به محصول، حس خوبی را به مشتریان منتقل میکند.