۴ تکنیکی که به طرز عجیبی خریداران را به محصول شما علاقمند میکند (بخش اول)، فروش به کسانی که به محصولات شما علاقهمند هستند کار راحتی است. آنها تحقیقات اولیه را انجام داده و به این نتیجه رسیدهاند که شما یک راهحل بالقوه برای مشکلشان دارید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوالات و مشکلات آنان را رفع کنید و مطمئن شوید که از بین رقبا شما را انتخاب کردهاند. ما در این مطلب به شما چند تکنیک موثر در فروش را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.
تکنیکهای موثر در فروش
بیایید با چند تا از موثرترین تکنیکهای فروش محصول یا خدمات آشنا شویم:
رویا بفروشید
ممکن است مشتریان به محصولات شما علاقمند نباشند، اما مطمئنا به خودشان علاقه دارند! کافیست به آنها نشان دهید که با خرید محصول یا خدمات شما چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد.
مثلا به شعار تبلیغاتی نایک توجه کنید: فقط انجام ش بده!
یا مثلا برگر کینک: به راه خود ادامه بده!
این شعارها هیچ ربطی به محصولی که میفروشند ندارند، فقط میگویند شما با داشتن محصولشان چه کارهایی میتوانید انجام دهید.
هنگامی که با مدیر فروش 500 شرکت موفق تماس گرفتم تا خدمات شرکت را به آنها معرفی کنم، به آنها نگفتم: من جف از بوستون هستم و آموزش فروش و مشاوره در بوستون انجام میدهم. دوست دارم خدمات خودم را معرفی کنم. آیا وقت دارید؟
این مکالمه قطعا برای مشتری جالب نخواهد بود و او را برای برقراری ارتباط ترغیب نخواهد کرد. به جای این میتوانید مکالمه را اینگونه شروع کنید: شما اولین نفری هستید که با او صحبت میکنم و به محض اینکه محصول ما را خریداری کنید، به تیم فروشتان یاد میدهیم چطور فروش خوبی داشته باشند!
حالا بدون اینکه خود را معرفی کرده باشیم و یا از خدماتمان حرفی زده باشیم، توجه آنها را جلب کرده و آنها را برای ادامهی همکاری کنجکاو کردهام.
بعد از این که علاقهمند شدند، فرصت معرفی خود و محصولات را خواهیم داشت. اگر خدمات محتوا میفروشید، ممکن است اشتباهاتی در وبسایت مشتری مشاهده کنید و از طریق ایمیل اصلاحات را برای او ارسال نمایید. این عبارت را در انتهای پیامتان درج نمایید: به عنوان یک متخصص محتوا، کاری که برای شما انجام خواهد داد ۱۰۰ درصد بدون اینگونه اشتباهات خواهد بود.
به عنوان کسی که خدمات آموزشی به مدیران ارایه میدهد، مثلا میتوانید بگویید: به نظر میرسد که به جای ارتقاء شغلی کارمندان، از بیرون مدیر استخدام میکنید. نظرتان در مورد اینکه ۸۰ درصد مدیرانتان را از ارتقاء شغلی کارمندان فعلی، به دست آورید، چیست؟