شاخه های دیجیتال مارکتینگ با گسترش بیزنسهای آنلاین پرطرفدارتر شد. محبوب ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ در سال 2022 شامل نویسنده، محتوا، مدیر مارکتینگ، متخصص سئو و... است.
با توجه به اینکه مخاطبان شبکههای اجتماعی در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری وقت خود را در مقابل نمایشگرها میگذرانند، شرکتها نیز به هر شکلی به دنبال افزایش تولید محتوای دیجیتال خود هستند. این تغییرات فرهنگی باعث شده تا مصرف کنندگان محصولات و محتوای دیجیتال بسیار زیاد باشند و شرکتها به متخصصین این حوزه از شاخه های دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند.
به زبان ساده میتوان گفت سازمانها در حال حاضر در بخشهای مختلف خود به دنبال بازاریابهای با استعدادی هستند که بتوانند محصولات و خدمات آنها در معرض چشم مشتریان هدف قرار دهند.
با این حال چگونه میخواهید در این حوزه شغل مورد علاقه خود را از میان شاخه های دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید؟ تیم بازاریابی دیجیتال از تولید محتوا گرفته تا تجزیه و تحلیل آمارها، به طیف وسیعی از استعدادها نیاز دارد تا بتواند مشتریان هدف خود را جذب کرده و آنها را حفظ کند. اگر هنوز هم مطمئن نیستید که میخواهید چه موقعیت شغلی داشته باشید، ما قرار است در این مقاله به بررسی پرطرفدارترین و محبوب ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ در سال 2022 بپردازیم.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ ؛ به مدیریت، تولید و اجرای کلیه محتواهای دیجیتالی گفته میشود که برای یک شرکت، برند یا فرد انجام میشود. یک تیم دیجیتال مارکتینگ به دنبال ایجاد اعتماد و افزایش آگاهی از طریق انتشار مطالب تبلیغاتی بوده و محتوای مرتبط با مخاطبان هدف بیزینس را تولید میکند. در این صورت میتواند افراد را به مشتریان جدید تبدیل کرده و مشتریهای قبلی را نیز حفظ کند.
اینستگرام، توئیتر، لینکدین، فیس بوک و بسیاری از پلتفرمهای اجتماعی محیطی مناسب بوده تا با به اشتراک گذاشتن پستها و مطالب تبلیغاتی مانند تصاویر گرافیکی، ویدئو و متنها بتوانید توجه مخاطبان را به خود جلب کنید. علاوه بر این در این فضاها میتوانید گروههایی برای به اشتراک گذاشتن ایدهها و شنیدن نظر مخاطبان نیز تشکیل دهید.
ایمیل مارکتینگ، خبرنامهها و تبلیغات مبتنی بر وب نیز ابزارهای محبوبی برای دستیابی به مخاطبان جدید به شمار میروند. این در حالی بوده که برخی بیزینسها از پیامهای متنی و محتوای چند رسانهای برای تبلیغ مستقیمتر استفاده میکنند.
نوشتن محتوای طولانیتر هم میتوان در جذب مخاطبان موثر واقع شود. با شناخت روز افزون ارزش سئو، کسب و کارهای بیشتری برای انتشار مقالات در سایتهای خود، ساخت صفحات لندینگ و توضیح برای محصولات خود تلاش میکنند. اکنون که میدانیم دیجیتال مارکتینگ چیست، آیا با نقشهای مهم در این حوزه پویا نیز آشنا هستیم؟ محبوب ترین شاخه های بازاریابی دیجیتال کداماند؟
یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ ، توانایی تنظیم استراتژی محتوا ست. نقش استراتژیست محتوا در تیم دیجیتال مارکتینگ طراحی استراتژی بوده که هم با اهداف تجاری بیزینس و هم با نیازهای مشتری همسو باشد. آنها این کار را با برنامه ریزی برای تولید محتوای باکیفیت و مرتبط انجام میدهند که نوعی ارزش ذاتی را نیز برای خواننده فراهم میکند.
این نوع محتوا که معمولا ترکیبی از محتوای متنی طولانی، تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیکها بوده برند را به عنوان یک مرجه در این زمینه تبلیغ میکند. بنابراین اعتماد مشتریان بالقوه جلب شده و فرصتهایی را برای تیم محتوا فراهم میکند تا بتوانند ترافیک وب سایت را افزایش دهند. این کار را با استفاده از تکنیکهایی مانند بک لینک سازی و سئو انجام خواهند داد.
یک استراتژیست محتوا نه تنها محتواهای لازم برای انتشار را برنامه ریزی میکند بلکه اغلب با تیم SEO نیز همکاری میکند تا خلاصههای مورد نیاز را برای نویسنده محتوای فریلنس نوشته، تجزیه و تحلیل رقبا را انجام داده و به محتواهای آماده شده رسیدگی کند. بسته به اندازه تیم، به احتمال زیاد از استراتژیست محتوا انتظار میرود زمانی که نویسندگان در دسترس نیستند خود بتواند محتوایی را نوشته، ویرایش کرده و آن را منتشر کند.