استراتژی دیجیتال مارکتینگ

 واژه استراتژی همان قدر که پیچیده به نظر می رسد،بار لغتی ساده ای دارد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

 

 

 استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

ارزیابی اهداف مشخصی است که از طریق کانال های مختلف،قابل دستابی می باشد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ برنامه ای است که به شما کمک می کند به هدف کسب و کار خود برسید و در راه رسیدن به این هدف از ابزارهای موجود و یا کانال هایی مثل رسانه های فردی،پولی و اکتسابی استفاده کنید.

 

مراحل تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

 

برای مخاطبانتان پرسونا ایجاد کنید

 در مرحله اول بازاریابی باید دریابید که کسب و کار شما مورد هدف کدام افراد است.

کاربرد ایجاد پرسونا این است که  شما را در تدوین استراتژی  دیجیتال مارکتینگ یاری کند.

پرسونا ساختن یعنی شما از قبل دریابید چه کسی مشتری شما می شود و در واقع مشخصات هدف خود را حدس بزنید.

 

اهداف و منابع خود را مشخص کنید

 

هدف هر بخش از کسب‌وکار باید در راستای هدف کلی بیزنس باشد. مثلا اگر هدف شما این است که درآمد خود را در سال جاری ۲۰٪ افزایش دهید، ممکن است همکاران بخش بازاریابی شما به دنبال افزایش ۵۰ درصدی گرفتن لید باشند، تا هدف کلی کسب‌وکار را محقق کنند. هدف بازاریابی شما، هرچیزی که باشد، به منابع مناسبی احتیاج دارید تا رسیدن به آن ممکن شود.

.