آشنایی با تاریخچه و انواع ویدوها در ویدیو مارکتینگ، محتوای متنی و تصویری به اندازه قبل نمیتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. گسترش شبکههای اجتماعی باعث شد متخصصان متوجه شوند، افراد به محتوای ویدئویی بیشتر توجه میکنند. گسترش ابزار لازم برای ساخت ویدئو نیز باعث شد بسیاری افراد دست به تولید محتوای ویدئویی حتی از موضوعات ساده و روزمره زندگی بزنند. اگر در این صفحه هستید قطعا به اهمیت ویدئو مارکتینگ پی بردهاید. پس با ما همراه باشید تا معایب و مزایای ویدئو مارکتینگ، انواع ویدئو و مراحل ساخت یک ویدئو از استراتژی تا انتها را بررسی کنیم.
تاریخچه ویدیو مارکتینگ
در مقالهای از سایت biteable میخوانیم: ویدئو مارکتینگ از سال ۲۰۱۰ به عنوان یک روش در مارکتینگ استفاده شد. تنها چهار سال بعد امکان استفاده از این روش بازاریابی برای کسب و کارهایی که بودجه کمتری داشتند، امکان پذیر شد. در گذشته نه چندان دور ویدئو مارکتینگ به بودجهی زیادی نیاز داشت اما امروزه تمامی کسب و کارها به لطف پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن ابزارهای مختلف میتوانند از ویدئو مارکتینگ استفاده کنند.
یک تبلیغ ویدیویی در برابر یک تبلیغ متنی کلیک بیشتری یا لایک بیشتری میگیرد در حالی که هزینه برای هر لایک یا کلیک کمتر خواهد بود. پیشرفت شبکههای اجتماعی باعث شد به ویدئو مارکتینگ توجه بیشتری شود زیرا متخصصان متوجه شدند محتوای ویدئویی نسبت به محتوای متنی و تصویری برای مخاطبان جذابتر است.
انواع ویدیوها
ویدئوها انواع مختلفی دارند و شما با توجه به هدف، نیاز، شرایط و پرسونای مخاطبان باید یکی از انواع ویدئو را انتخاب کنید. در ادامه برخی از محبوبترین انواع ویدئو را به نقل از hubspot معرفی میکنیم.
دموها یا معرفی محصولات
ویدئوهای نمایشی نحوه عملکرد محصول شما را نشان میدهد. کار کردن با یک نرم افزار، جعبه گشایی معرفی یا آزمایش یک محصول از این نوع ویدئو است.
فیلم های تجاری
ویدئوهای برندینگ یا تجاری معمولاً به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگتر ایجاد می شوند. هدف ویدئوهای تجاری ایجاد آگاهی برند و جذب مخاطب است.
ویدئو از رویدادها
آیا کسب و کار شما میزبان یک کنفرانس، میز گرد، خیریه یا هر نوع دیگری از رویداد است؟ شما میتوانید از مصاحبه ها و ارائه های جالب، گردهمایی و … ویدئو تهیه کرده و منتشر کنید.
ویدئو مصاحبه های تخصصی
مصاحبه با متخصصان در زمینه کسب و کار شما راهی عالی برای ایجاد اعتماد در مخاطبان هدف است. اینفلوئنسرهای صنعت خود را بیابید و با آنها مصاحبه کنید.
ویدئوهای آموزشی یا نحوه انجام کارها
از فیلمهای آموزشی میتوان برای آموزش مطالب جدید و ارزشمند استفاده کرد. بهخصوص اگر ویدئوها دانش پایه مورد نیاز درباره کسب و کار شما را به مخاطب انتقال دهد. این ویدئوها حتی میتوانند توسط تیمهای فروش و خدمات، هنگام کار با مشتریان استفاده شوند.
ویدئوهای توضیحی
این نوع ویدئو برای کمک به مخاطبان برای درک بهتر نیاز آنها به محصول یا خدمات شما است. شما میتوانید یک ویدئو از سفر شخصیتی خیالی که برای حل مشکل یا نیازش از محصولات یا خدمات شما استفاده میکند، بسازید تا مشتریان با آن همزاد پنداری کنند.
انیمیشنها
برخی مفاهیم به سختی درک میشوند یا امکان ساخت برخی ویدئوها وجود ندارد. در این صورت انیمیشن بهترین نوع ویدئو خواهد بود. به کمک این نوع محتوا میتوانید به سادگی و در قالب ویدئویی جذاب، مخاطبان را جذب کنید.
مطالعه موردی
مخاطبان شما میخواهند بدانند آیا محصول شما میتواند مشکلات آنها را حل کند؟ یکی از بهترین راهها برای اثبات، ساخت فیلمهای موردی از رضایت مشتریان شماست. از مشتریان خود بخواهید که چالشهایشان و اینکه شما چگونه به آنها کمک کردید را توضیح دهند.
ویدئوهای زنده
ویدئوهای زنده نرخ مشارکت بالاتری دارند، این ویدئوها باعث جلب اعتماد مخاطبان نیز میشود. سعی کنید هر چند وقت یکبار مصاحبهها، ارائهها و رویدادها را به صورت زنده پخش کنید و بینندگان را تشویق کنید تا از شما سوال بپرسند یا نظرات خود را بیان کنند.